reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  836
  •  | 
  • Páči sa:  2 049x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

reklama

Cykloturistika

Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina

Ján Serbák

Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina

Dnes otvorili pri ukrajinských hraniciach, v zaplavenom lome medzi obcami Beňatina a Inovce, novú atrakciu "ZIPLINE".

  • 14. aug 2022
  • Páči sa: 12x
  • Prečítané: 3 834x
  • 6
Posledný predveľkonočný cyklovýlet do susedného okresu

Ján Serbák

Posledný predveľkonočný cyklovýlet do susedného okresu

Využil som dnešné nádherné počasie na cyklovýlet k Zemplínskej šírave, pretože zajtra si to už rešpektujúc nariadenie vlády nemôžem dovoliť.

  • 7. apr 2020
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 868x
  • 0
Cyklovýlety za bleduľami

Ján Serbák

Cyklovýlety za bleduľami

Keď obschnú predjarné cesty, pri mojich cyklovýletoch ma to najviac ťahá k Zemplínskej šírave. Vždy sa automaticky zastavím pri potoku Myslina, aby som sa potešil pohľadom na najkrajších poslov jari, bledule jarné karpatské.

  • 12. mar 2016
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 1 472x
  • 5
Ranný cyklovýlet na Zemplínsku šíravu

Ján Serbák

Ranný cyklovýlet na Zemplínsku šíravu

Zemplínska šírava má od jarných mesiacov zníženú hladinu vody cca o 2 metre kvôli rekonštrukcii výpustu pri Zalužiciach. Samotná rekonštrukcia začala kvôli problémom pri verejnom obstarávaní až v týchto dňoch.

  • 30. aug 2015
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 690x
  • 4
Cyklovýlet k Beňatinskému tyrkysovému jazierku

Ján Serbák

Cyklovýlet k Beňatinskému tyrkysovému jazierku

Horúce slnečné počasie a malebné prostredie láka k jazierku v bývalom kameňolome medzi obcami Beňatina a Inovce pri ukrajinských hraniciach stovky návštevníkov z okolia, ale aj zo zahraničia. Jazierko pripomína Plitvické jazerá.

  • 10. júl 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 714x
  • 2
reklama
Jarná cyklotúra na Morské oko

Ján Serbák

Jarná cyklotúra na Morské oko

Najobľúbenejším cieľom mojich cyklotúr je horské jazero Morské oko. Možno aj preto, že to mám z domu len 17 kilometrov peknou prírodou po málo frekventovanej ceste. Národná prírodná rezervácia Morské oko leží vo Vihorlatských vrchoch, severne od obce Remetské Hámre a je súčasťou Chránenej krajinnej oblasti Vihorlat.

  • 27. mar 2015
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 1 267x
  • 3
Zemplínska šírava zo sedla bicykla

Ján Serbák

Zemplínska šírava zo sedla bicykla

V týchto upršaných a vetristých dňoch nemám odvahu vydať sa na dlhšiu túru, nedostatok pohybu si preto kompenzujem bicyklovaním. V prípade zhoršenia počasia sa viem na bicykli urýchlene vrátiť domov aj z väčšej vzdialenosti. Vo štvrtok som sa motal po zákutiach Zemplínskej šíravy a keďže som sa musel zrýchleným presunom vrátiť z polcesty, v sobotu zavčas rána som sa tam vrátil.

  • 18. máj 2014
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 990x
  • 3
Hmlisté ráno na Zemplínskej šírave

Ján Serbák

Hmlisté ráno na Zemplínskej šírave

Od detstva veľmi rád bicyklujem. Teraz ako dôchodca mám dostatok času, tak si denne idem vyvetrať hlavu. S výnimkou krajne nepriaznivého počasia prebicyklujem denne 20-50 km. Najprv sa spýtam manželky, či netreba niekam skočiť, niečo vybaviť, alebo kúpiť. Po hlavných cestách je z našej dediny do Sobraniec 8 km, do Michaloviec 20 km, ja však najradšej chodím po vedľajších cestách. Nemám rád, keď ma ofúkne rútiaci sa kamión, až mám problém udržať sa na ceste. No najradšej bicyklujem po vihorlatských lesoch, tam prežívam ten slastný pocit z pohybu po čerstvom vzduchu.

  • 9. máj 2014
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 982x
  • 5
Cyklovýlet na Zemplínsku šíravu a Vinianske jazero

Ján Serbák

Cyklovýlet na Zemplínsku šíravu a Vinianske jazero

Tento cca 46-kilometrový cyklovýlet absolvujem niekoľkokrát ročne. Trasa medzi severnými brehmi druhej najväčšej slovenskej vodnej nádrže a pohorím Vihorlat je celkom atraktívna. Nerád po nej bicyklujem akurát v lete, keď je preplnená autami. Mimo letnej sezóny je táto severná cesta 2. triedy medzi Michalovcami a Sobrancami takmer prázdna, v posledných rokoch na nej stretávam čoraz viac cyklistov.

  • 4. apr 2014
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 1 199x
  • 0
Cyklovýlet na Zemplínsku šíravu

Ján Serbák

Cyklovýlet na Zemplínsku šíravu

Pekné počasie láka do prírody aj cykloturistov. Tohtoročná teplá a suchá zima spôsobila, že aj ja som mal odstavený bicykel iba v druhej decembrovej dekáde. Môj posledný cyklovýlet smeroval na Zemplínsku šíravu.

  • 13. mar 2014
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 1 023x
  • 0
reklama
Jeseň na Zemplínskej šírave

Ján Serbák

Jeseň na Zemplínskej šírave

Včerajšie pekné jesenné počasie som využil na odpoludňajší cyklovýlet po hrádzi Zemplínskej šíravy. Korunu východnej hráze medzi obcami Jovsa a Lúčky o dĺžke necelých 5 km tvorí kvalitná asfaltová cestička, využívaná najmä cyklistami a korčuliarmi.

  • 18. nov 2013
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 922x
  • 3
Morské oko v obkľúčení vytrvalcov

Ján Serbák

Morské oko v obkľúčení vytrvalcov

Aspoň raz mesačne si vybehnem na bicykli na vihorlatské Morské oko. V sobotu to bolo práve v čase Hámorskej dvadsiatky, vytrvalostného behu z Remetských Hámrov okolo Morského oka a späť.

  • 19. aug 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 087x
  • 2
Paraglidisti na Zemplínskej šírave

Ján Serbák

Paraglidisti na Zemplínskej šírave

V sobotu podvečer preletel ponad našu dedinu motorový paragliding. Keďže som sa v zápäti dozvedel, že paraglidisti majú zraz na Zemplínskej šírave, o smere mojej pravidelnej rannej cyklorozcvičky bolo rozhodnuté.

  • 29. júl 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 776x
  • 5
Cyklovýlet na Morské oko

Ján Serbák

Cyklovýlet na Morské oko

Tohto roku zriedkavo pekné počasie som v nedeľu využil na cyklistický výlet na Morské oko vo Vihorlatských vrchoch. Z južnej strany, od obce Remetské Hámre, vedie až k peknému horskému jazeru asfaltová cesta, vybudovaná pred cca 50 rokmi namiesto úzkokoľajnej železničky.

  • 11. jún 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 512x
  • 6
Cyklovýlet po hrádzi Zemplínskej šíravy

Ján Serbák

Cyklovýlet po hrádzi Zemplínskej šíravy

U nás na krajnom východe je už druhý týždeň pekné počasie. Na rozdiel od väčšiny Slovenska tu s výnimkou dvoch dní nesnežilo ani nepršalo. Od minulého pondelka vďaka suchým cestám a plusovým teplotám takmer denne bicyklujem. Na dnešný 23-kilometrový cyklookruh som si pribalil aj foťák.

  • 27. feb 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 241x
  • 3
reklama
Novembrový cyklovýlet na Morské oko

Ján Serbák

Novembrový cyklovýlet na Morské oko

Včera bolo u nás pekné slnečné ráno, aj keď s prízemným mrazíkom. Dlho som neváhal a po splnení ranných povinností som o pol deviatej vysadol na bicykel. Nabral som kurz na severovýchod cez Remetské Hámre na Morské oko. Mám to z domu 16 kilometrov dokopca s prevýšením 490 metrov. Už nemám tú kondičku, čo pred rokmi, tak sa zastavujem čoraz častejšie kvôli foteniu.

  • 11. nov 2012
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 948x
  • 6
Hámorská dvadsiatka

Ján Serbák

Hámorská dvadsiatka

Už 14 rokov si v auguste spríjemňujem cyklovýlety na Morské oko sledovaním pekného cestného behu. Je to Hámorská dvadsiatka, beh do kopca z Remetských Hámrov okolo Morského oka a späť. Trasa vedie peknou prírodou Chránenej krajinnej oblasti Vihorlat.

  • 20. aug 2012
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 828x
  • 2
Potulky po vojenských lesoch Vihorlatu

Ján Serbák

Potulky po vojenských lesoch Vihorlatu

Dňom 1. júla 2012 vstúpila do platnosti novela zákona č. 281/1997 Z. z. o vojenských obvodoch, ktorá okrem iného umožňuje vstup širokej verejnosti na územie vojenských obvodov bez nutnosti mať povolenie ministerstva obrany. Táto novela sa týka aj vojenského obvodu Valaškovce, na území ktorého sa nachádza najvyšší zemplínsky vrch Vihorlat.

  • 20. júl 2012
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 4 528x
  • 3
Jarný cyklovýlet na Morské oko

Ján Serbák

Jarný cyklovýlet na Morské oko

Prírodné jazero Morské oko v pohorí Vihorlat je sprístupnené z Remetských Hámrov asfaltovou cestou. Autom sa dostanete až na záchytné parkovisko v lokalite Krivec, kilometer pod jazerom. Bicyklom môžte vyšľapať až k jazeru, musíte však z parkoviska prekonať výškový rozdiel 60 metrov. Ja to mám z domu z obce Úbrež na Morské oko 17 km. Ide sa stále do kopca, musím prekonať prevýšenie 490 metrov, zvládam to na cestnom bicykli za poldruha hodiny. Naspäť sa skotúľam aj za polhodinku, ak sa po ceste nezastavím.

  • 4. apr 2012
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 894x
  • 3
Cyklotúra na Zemplínsku šíravu a Vinianske jazero

Ján Serbák

Cyklotúra na Zemplínsku šíravu a Vinianske jazero

V prvý jarný víkend som si to opäť zamieril na bicykli smerom na Zemplínsku šíravu. Tentoraz som prešiel severné pobrežie a bol som sa pozrieť aj na Vinianske jazero.

  • 26. mar 2012
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 988x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu