reklama

Nádherné a ľudoprázdne Tatry

Včera som si týždeň po spustení akcie išiel vyskúšať vlaky zadarmo. Vzhľadom na teplotnú inverziu som si za cieľ zvolil Vysoké Tatry, nech si užijem aj pekné počasie. Zadarilo sa mi, vlaky aj Tatry dopadli skvele.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Keďže náš sobranský okres nemá ani meter železničnej trate, autobusom z domu o 4:46 som sa priviezol do najbližšej železničnej stanice v Michalovciach. V priebehu dvoch minút som vyfasoval bezplatné lístky na Štrbské pleso a späť a pre istotu som si zakúpil aj miestenky na rýchlik Dargov z Košíc do Štrby a späť. S prekvapením som zistil, že miestenky boli zbytočné. Poloprázdny regionálny expres sa za Trebišovom zaplnil na 80% a rovnako to dopadlo aj s rýchlikom Dargov, na spiatočnej ceste to bolo podobné. Musím s prekvapením skonštatovať, že vo vlakoch som žiadne nedostatky nezistil. Vozne boli čisté včítane WC, vybavené tečúcou vodou, toaletným papierom aj utierkami, ako aj slušnými 6-miestnymi kupé s funkčnou klimatizáciou. Aj som to zdokumentoval, ale fotky z vlaku sa mi veľmi nevydarili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Toto je už košická stanica v rekonštrukcii.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tieto vozne premávajú v rýchliku Dargov na trati Košice - Bratislava a späť a pokračujú v regionálnom exprese do Humenného. Ešte viac ma prekvapila zubačka zo Štrby na Štrbské Pleso. Smerom hore sme sa viezli siedmi, smerom dole piati. Navyše som zistil, že ozubnicová aj tatranská elektrická železnica nevydávajú nulový cestovný lístok, revízorovi sa stačí preukázať preukazom na bezplatnú prepravu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z hmly a zimy v Štrbe sme na Štrbskom Plese vystúpili do slnkom zaliatych hôr.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po nociach sa zjazdovky pokúšajú zasnežovať, ináč sú Tatry bez snehu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po obhliadke ľudoprázneho Štrbského Plesa som sa vybral na prechádzku na Popradské pleso.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vďaka kalamite v roku 2004, aj v niektorých ďalších rokoch, sa z lesného chodníka cez Patriu odkryli vyhliadky na lyžiarsky areál aj na hrebeň Solísk.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nerád chodím po tom istom chodníku, preto som šiel na Popradské pleso po zelenej zimným chodníkom a späť po červenej.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Počas dvaapolhodinovej prechádzky som stretol 8 ľudí, zopár ich ešte sedelo na hotelovej terase. Chodím do Tatier vyše 50 rokov v každom ročnom období, ale také vyľudnené som ich ešte nevidel.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z magistrály (červený chodník) bolo vidieť nízku oblačnosť v podtatranskej kotline, v pozadí vpravo je Kráľova hoľa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Toto sú už nie veľmi vydarené zábery z klesajúcej zubačky, ktorou sme sa zo slnečného raja znovu ponorili do mrazivej a sychravej hmly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Rýchlik Dargov s plánovaným odchodom zo Štrby do Košíc o 14:22 meškal 30 minút. To bolo jediné, čo môžem za včerajšok železničiarom vyčítať. Dôchodcom, ktorým ešte ako-tak slúžia nohy odporúčam, choďte si za inverzného počasia rozhýbať a vyhriať starecké kosti do Tatier, ale nie cez víkend, keď sú plné vlaky. 

Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  838
  •  | 
  • Páči sa:  2 065x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu