reklama

Cyklovýlet na Zemplínsku šíravu

Pekné počasie láka do prírody aj cykloturistov. Tohtoročná teplá a suchá zima spôsobila, že aj ja som mal odstavený bicykel iba v druhej decembrovej dekáde. Môj posledný cyklovýlet smeroval na Zemplínsku šíravu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvú zastávku som si urobil v Národnej prírodnej rezervácii Jovsianska hrabina. Bleduľa jarná karpatská je už rozkvitnutá po celej ploche okolo potoka Myslina.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ďalšiu zastávku som si urobil pri kostolíku v Klokočove, ležiacom na brehu Zemplínskej šíravy. Je to pútnické miesto gréckokatolíckej cirkvi, z ktorého som vám v uplynulých troch rokoch priniesol fotoreportáže z drevorezbárskych plénerov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zastavil som sa aj pri klokočovských bazénoch.

Obrázok blogu

Od pláže pri bazénoch je po priblížení zdiaľky vidieť novobudovaný aquapark v Kaluži.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Pozrieť sa na stav výstavby Aquaparku Zemplínska šírava - Kaluža bol hlavný cieľ môjho výletu. Aquapark má byť uvedený do prevádzky začiatkom leta. Pôvodný geotermálny vrt prehĺbili v roku 2012 zo 607 na 943 metrov a zároveň začali s výstavbou aquaparku. Termálna voda je silne mineralizovaná a má podobné zloženie, ako liečivá voda v 20 km vzdialených Sobraneckých kúpeľoch. Vďaka vhodným poveternostným podmienkam finišujú nielen práce v interiéri, ale naplno sa rozbehla aj úprava okolia a výstavba parkoviska.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Toto je pohľad na Zemplínsku šíravu z poloostrova za aquaparkom pod vojenskou zotavovňou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Napokon som sa zašiel pozrieť do strediska Medvedia hora.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po ceste do strediska Hôrka som dostal po štyroch rokoch defekt, tak som to po výmene duše kvôli poškodenému plášťu radšej otočil smerom domov. Dobre som urobil, pretože tri kilometre pred domovom som dostal druhý defekt a tak som si na záver cyklovýletu užil aj trochu pešej turistiky.

Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  838
  •  | 
  • Páči sa:  2 065x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu