reklama

Veľký Rozsutec

Jeden z najkrajších slovenských kopcov, Veľký Rozsutec, sa mi napriek pokročilému veku doposiaľ nepodarilo pokoriť. Dávny sen sa mi splnil až počas včerajšieho tropického dňa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Podarilo sa mi zabezpečiť lacný nocľah v turistickej ubytovni v Tepličke nad Váhom, tak som prerušil stredajšiu únavnú cestu vlakom z Bratislavy do Michaloviec. Včera ráno som sa prepravil prvým autobusom do Štefanovej a desať minút po siedmej hodine som vyštartoval do Medziholia. Výškový rozdiel 560 metrov sa mi podarilo prekonať za 70 minút. Tu som už vytiahol z vaku fotoaparát, veď z Medziholia je jeden z najkrajších pohľadov na Veľký Rozsutec (1610 m n.m.).

Obrázok blogu

Zaznamenal som aj pohľady z Medziholia na okolité kopce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dlho som sa v sedle Medziholie nezdržiaval, aby som poludňajšie tropické horúčavy trávil v príjemnom chládku Tesnej rizne a Horných dier, pri osviežujúcich vodopádoch. A teraz Vás už pozývam na virtuálny výstup na Veľký Rozsutec. Ako ste videli na prvom zábere Veľkého Rozsutca, chodník z Medziholia prechádza pásmom lesa. A tu je už pohľad z lesnej lúčky na hrebeň Malej Fatry (v popredí Stoh).

Obrázok blogu

Spätný pohľad na Medziholie, biely vyšľapaný bod dole na lúke je križovatka turistických chodníkov.

Obrázok blogu

Pokračujeme nad pásmom lesa po kosodrevine, pohľad na rozpoltenú skalu, ...

Obrázok blogu

... a opäť pohľad na hrebeň Malej Fatry (vpravo Veľký Kriváň).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A tu sú už pohľady v smere výstupu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pred záverečným výstupom ma dobehli tieto dve turistky, prvé živé bytosti, ktoré som od Štefanovej stretol.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

A tu sme prvýkrát zahliadli vrcholový kríž.

Obrázok blogu

Ešte záverečné reťaze, ...

Obrázok blogu

... rázcestník s päťminutovou odbočkou na vrchol, ...

Obrázok blogu

... a sme na vrchole Veľkého Rozsutca. Je niečo pred pol desiatou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Rozhliadli sme sa po okolí.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Poprosil som dámy o vrcholovú fotografiu s pozadím hrebeňa Malej Fatry, ktorý som prešiel pred mesiacom z Veľkého Kriváňa do Medziholia.

Obrázok blogu

Rozlúčil som sa a vydal na zostupovú trasu do sedla Medzirozsutce. Pri zostupe k rázcestníku som stretol ďalšieho turistu, ktorý dochádzal na vrchol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A tu sú už pohľady z hodinovej zostupovej trasy na Medzirozsutce.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tu je už pohľad na Zázrivú, ...

Obrázok blogu

... a na Malý Rozsutec.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z lesa vychádzame do sedla Medzirozsutce ...

Obrázok blogu

... s pekným výhľadom na Malý Rozsutec.

Obrázok blogu

Tu som sa pozrel na hodinky, pričom som zistil, že časovo by som zvládol odbehnúť aj na Malý Rozsutec (aby som sa dostal k autobusu zo Štefanovej o 13:20 hod.). Pod Malým Rozsutcom som si to ale rozmyslel, pretože začínalo byť poriadne horúco a už som mal pri sebe len necelú pollitrovku vody.

Obrázok blogu

Zdravý rozum opäť zvíťazil, vrátil som sa na Medzirozsutce a cestou k Horným dieram som si naplnil fľaše vodou z prameňa pri chodníku. Toto je pohľad na Malý Rozsutec od prameňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Cestu dolu Tesnou rizňou a Hornými dierami popíšem v ďalšom blogu.

Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  840
  •  | 
  • Páči sa:  2 084x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu