reklama

Pomaturitné stretnutie po 45 rokoch

Včera som strávil celý deň oberaním a odkôstkovaním bystrických sliviek, dnes totiž varíme vo veľkom starom medenom kotli slivkový lekvár. Stojac na rebríku, alebo na konároch starých vysokých stromov, som bol myšlienkami stále vo Svite, medzi spolužiakmi. Večer predtým som sa totiž vrátil z deviateho pomaturitného stretnutia po 45 rokoch na chemickej priemyslovke.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Bol som ešte plný dojmov zo stretnutia so spolužiakmi aj skvelým triednym profesorom, ktorý nám ako vždy nezabudol pripomenúť, že sme spomedzi desiatok jeho tried tá suverénne najlepšia. Ani sa mu nečudujem, veď sme boli jeho prví, bol nám triednym po celé štyri roky, schádzame sa ako jediní pravidelne každých 5 rokov a sme stále skvelá partia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Rituál stretnutia bol rokmi osvedčený. Po zvítaní a ubytovaní sme sa presunuli pred budovu školy, kde sme sa tradične spoločne vyfotili a absolvovali prehliadku školy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Napokon sme sa usadili vo svojej triede, aby sme v zápätí vstali a venovali tichú spomienku ďalším dvom spolužiakom, ktorí nás za posledných 5 rokov navždy opustili. Tu som si spomenul na 82-ročného Nemca, ktorého som pred 15 rokmi našiel osamoteného stáť na vrchole vysokotatranskej Ostrvy. Povedal mi vtedy, že dlhé roky chodili šiesti priatelia z Nemecka na spoločnú dovolenku do Vysokých Tatier. V posledných rokoch ich ubúdalo a tak vždy venovali tichú spomienku tomu, kto ich za posledný rok opustil, na tomto mieste nad symbolickým cintorínom. Tohto roku prvýkrát vyliezol na Ostrvu sám. Dúfam, že takéto sólo nášho posledného spolužiaka, ktorý príde na tradičné stretnutie sám, príde až o veľa, veľa rokov. Zatiaľ sa nás po 45 rokoch stretlo 25, uvažujeme už o zhustení intervalov stretnutí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po tichej spomienke na zosnulých spolužiakov nás triedny postupne vyvolával a každý z nás zreferoval novinky zo svojho života za posledných 5 rokov. Prvýkrát to bolo stretnutie dôchodcov a tak sme sa už nedozvedali o profesionálnych úspechoch, ale o tom, komu pribudlo koľko vnúčat, ale padol aj návrh na založenie staromládeneckého klubu pre synov, ktorým sa nechce opustiť rodičovské hniezdo. Dozvedeli sme sa aj o prvých pestovateľských a chovateľských úspechoch bývalých expertov v celkom iných odboroch.

Obrázok blogu

Presunuli sme sa na slávnostnú večeru a po nej až do rána pokračovala voľná zábava. Každý z nás si prisadol na kus reči k niekomu inému, vymieňali sme si informácie a spomínali vo dvojiciach aj v skupinkách na nezabudnuteľné zážitky zo školy, ale najmä z internátu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zháňal som internetové kontakty na spolužiakov a bol som prekvapený, že mnohí z nás nepracujú s počítačom. Bol som spolužiakmi poverený vytvorením webovej stránky, tak dúfam, že do piatich rokov, do jubilejného stretnutia 50 rokov po maturite, ich bude surfovať po internete čo najviac. Viem, že samochvála smrdí, ale musím sa pochváliť mailom, ktorý som si večer našiel v počítači:

Zdravím Ťa, Pedro,

hneď ako som prišiel do kancelárie, zapol som si počítač, že si vyhľadám na internete tvoje blogy, o ktorých si mi toľko rozprával na stretnutí. Našťastie, aj s mojimi slabými znalosťami s prácou s internetom, sa mi to podarilo. A tak od rána čítam Tvoje články a fotoreportáže jeden po druhom ... a nestačím sa diviť. Samozrejme pozrel som aj obrázky z pomaturitného stretnutia a už sa teším na to, až ich spracuješ do peknej reportáže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vedel som už od školských čias, že si bol „slohovo“ nadaný. Spomínam si na niektoré Tvoje slohové úlohy, zvlášť na jednu, kde témou bolo: „Môj vzor“. Písal si, ak sa nemýlim, o svojom starom otcovi – a bolo to tak krásne napísané, že mi to utkvelo v pamäti až doteraz. Mnohí z nás písali o hercoch, beatlesákoch a iných „pochybných“ indivíduách ako o svojich vzoroch (bohužiaľ mňa nevynímajúc) a zdá sa, že len Ty jediný si pochopil zmysel toho slohového zadania.

Ešte som samozrejme neprečítal všetky Tvoje blogové príspevky, ale musel som prerušiť čítanie, aby som Ti hneď napísal, aký som nadšený, aký máš vycibrený, dokonale zrozumiteľný, štylisticky bezchybný slohový štýl. Len dobrí „pisatelia“ ovládajú tú jednoduchú fintu – písať v krátkych vetách, alebo jednoduchých súvetiach. Žiadne dlhé zložité súvetia, v ktorých sa už takmer stráca zmysel – čitateľ na konci dlhého súvetia už pomaly nevie, čo chcel ním pisateľ na začiatku povedať.

Nebudem dnes dlho vypisovať, len ešte dodám, že som rád, že som bol Tvojim spolužiakom a že som Tvojim priateľom. Prekonal si toho v živote veľa – dobrého i toho menej dobrého aj toho veľmi zlého (myslím tým Tvoje zdravotné problémy). Ale vždy si sa dokázal pozviechať – a to nie každý dokáže; mnohí rezignujú. Našiel si zmysel života. Mal si a stále máš oporu v rodine, deťoch a najmä manželke.

A na záver ešte jeden malý postreh z nášho pomaturitného stretnutia. Pri tých neformálnych posedeniach po spoločnej večeri, keď si každý prisadol na kus reči k tomu druhému, mnohí hovorili o všeličom – o politike, umení, práci ... ale takmer nikto, s výnimkou „istého Pedra“ nehovoril o svojej manželke, o tom ako ju má rád. Nikto nehovoril, že mal šťastie v živote, že stretol ženu, ktorú si zobral za manželku a v láske a porozumení s ňou žije celý život ... nikto, okrem Pedra! Určite viacerí z nás to tiež tak cítia, ale sa možno hanbia o tom tak otvorene hovoriť. Ty si sa nehanbil priznať, že Tvoja žena Ti je životnou oporou a to na mňa silne zapôsobilo. ...

... a teraz idem pokračovať v čítaní Tvojich ďalších reportáži.

S pozdravom Sťopa


Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  837
  •  | 
  • Páči sa:  2 060x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu