reklama

Turniansky hrad a Zadielska tiesňava

Včera som sa opäť vydal na potulky za mnou doposiaľ nepoznanými krásami Slovenska. Tentoraz som sa vydal do východnej časti Slovenského krasu. Z vlakovej zástavky Turňa nad Bodvou som išiel po modrej turistickej značke na Turniansky hrad, pokračoval som cez Zadielsku planinu a po červenej značke dolu Zadielskou tiesňavou k vlakovej zástavke Dvorníky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Zrúcaniny Turnianského hradu stoja na vrchole výrazného kopca s pravidelným kúžeľovitým tvarom. Od vlakovej zástavky trvá výstup cez dedinu pomedzi vinice na hrad asi trištvrte hodiny. Po dlhom čase som mal na prvom úseku svojho turistického výletu spoločnosť. Z vlaku v Turni nad Bodvou vystúpila spolu so mnou turistická dvojica s cieľom pozrieť si hrad.

Obrázok blogu

Pán sa zaujíma o hrady a tak som sa od neho počas výstupu dozvedel, že na výstupovej ceste sú v skalnom podloží vyjazdené stopy po vozoch, čo som si samozrejme odfotil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prezreli sme si zrúcaniny hradu aj výhliadku do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dvojica sa rozhodla, že pôjde so mnou ďalej po modrej značke. Po zostupe do sedla na rázcestie pod hradom sme v trojici vystupovali po strmom skalnatom chodníku smerom na Zadielsku planinu. Po polhodine výstupu moji súputníci usúdili, že nestačia môjmu tempu, tak sme sa rozlúčili.

Obrázok blogu

Zastavil som sa až na planine. Musím pochváliť značkárov, celý chodník je veľmi dobre značený.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na dvoch miestach je odbočka vľavo na výhliadku do hĺbin Zadielskej tiesňavy.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chodník sa zatáča vpravo a po polhodine širokým oblúkom vľavo prechádza lúčnou časťou Zadielskej planiny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Posledný polhodinový úsek po modrej značke strmo klesá lesnou cestou až k potoku Blatnica, ktorého vody vytvorili Zádielskú tiesňavu. Za touto lavičkou končí modrá značka, pokračujeme vľavo po červeno značenej asfaltovej cestičke dolu tiesňavou.

Obrázok blogu

Hneď pri prvých strmých vysokých skalách som natrafil na skalolezcov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

V Zadielskej tesňave ma viac ako skaly zaujalo zaujímavé zelené sfarbenie machu na skalách a stromoch. Sfarbenie vytváralo prudké poludňajšie slnko, prenikajúce pomedzi skaly a koruny stromov. Schválne som fotky vôbec neupravoval.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zaujala ma aj spenená voda v Blatnickom potoku.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Musela tu byť riadna povodeň, asfaltová cesta je miestami úplne zničená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Toto je zrejme najužšie miesto Zadielskej tiesňavy.

Obrázok blogu

A to je už záchytné parkovisko nad obcou Zadiel. Od vláčiku v Turni nad Bodvou mi celá túra trvala 4 a štvrť hodiny. Čakali ma ešte 3 km k vlakovej zástavke Dvorníky, mal som však vyše hodinovú časovú rezervu, tak som si pohovel v chládku pri bufete. Výlet stál zato, doma pri Sobranciach som bol o siedmej večer.

Obrázok blogu
Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  838
  •  | 
  • Páči sa:  2 064x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu