reklama

Moja dnešná rozcvička

Keď je také pekné ráno, ako dnes, idem sa prebehnúť na bicykli ešte pred raňajkami. Dlhé roky som v rámci rannej rozcvičky chodil do Jovsy pre dobrú pitnú vodu. Odkedy máme vodovod s chutnou vodou z Vihorlatských vrchov, občas chodím pre čerstvé mlieko do Poruby pod Vihorlatom. Keď mlieko nepotrebujeme, tak sa len tak prebehnem po jednom z cca 20 kilometrových okruhov. Dnes som sa pustil smerom na juh cez Veľké a Blatné Revištia, do jedinej obce okresu Sobrance s väčšinovým cigánskym obyvateľstvom, do Blatných Remiet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Táto dedina ma fascinuje tým, že aj keď v nej žije podľa odhadov domácich až 70% obyvateľov tmavšieho etnika, je tam poriadok a čistota, ako v máloktorej "bielej" dedine. Žijú v pekných domoch a pri tunajších problémoch s nezamestnanosťou si takmer 30 cigánskych rodín privyrába opatrovateľstvom detí z detských domovov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Keďže sa nerád vraciam tou istou cestou, ktorou som prišiel, vrátil som sa cez Bunkovce, v ktorých tiež vídam tmavších obyvateľov na dvoroch pekných domčekov, napríklad tohto.

Obrázok blogu

Opúšťam Bunkovce, ako vidíte, cesty 3. triedy tu máme kvalitné a počas poldruhahodinovej bicyklovačky som teraz, v nedeľu ráno, stretol asi 5 áut.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Za Bunkovcami som stretol kamarátovho syna, agronóma neďalekej poľnohospodárskej firmy, čerpali vodu z kanála, postrekovali polia.

Obrázok blogu

Poľnohospodári niekedy musia pracovať aj v nedeľu, aj pri Nižnej Rybnici pastieri dohliadali na pasúce sa kravy.

Obrázok blogu

A o chvíľu som doma, manželka ma čaká s raňajkami. Po raňajkách spracúvam fotky, píšem tento článok. Stihnem aj kostol, menšiu rodinnú oslavu a podvečerný futbalový zápas.

Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  837
  •  | 
  • Páči sa:  2 060x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu