reklama

Prečo som prestal zverejňovať články na tému storočných novín

Pravidelne si cez víkend prelistujem 100-ročné noviny, ktoré od decembra 2013 pravidelne koncom týždňa zverejňuje Slovenská národná knižnica v rámci projektu DIKDA (Digitálna knižnica a digitálny archív).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Zaujímavé príspevky si kopírujem a z času na čas ich prostredníctvom blogu sprostredkujem tým, ktorí nemajú na monitorovanie 100-ročnej tlače čas. Od 13.1.2014 do 28.2.2015 som na blogu SME zverejnil 26 článkov s touto tématikou. Zo začiatku mali tieto blogy značný úspech. Čítanosť niektorých bola vyše 10 000, karma článkov tiež nezaostávala, väčšinou bola vyššia ako 10. Aj diskusia k článkom bola živá a takmer bez výnimky vyznela pozitívne. Moje počiatočné obavy, či kopírovaním článkov zo storočných novín a ich zverejňovaním nerobím niečo nelegálneho, sa rozptýlili vo chvíli, keď som od manažerky Slovenskej národnej knižnice dostal ďakovný e-mail za propagáciu ich práce. Dokonca aj redakcia SME ocenila niekoľko mojich článkov s tématikou storočných novín tým, že ich umiestnila na titulnej strane digitálneho vydania SME, resp. v rubrike "SME si všimli".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moje posledné blogy s tématikou storočných novín však veľký úspech nezaznamenali, preto som sa s ich zverejňovaním na 4 mesiace odmlčal. Neznamená to však, že som storočné noviny, pravidelne týždenne zverejňované na portáli DIKDA, prestal čítať. Je tam však oproti prvému roku zverejňovania menej zaujímavých článkov najmä z dôvodu, že prestali uverejňovať niektoré týždeníky a mesačníky. Chýba mi najmä Slovenský týždeník a mesačník Vlasť a Svet, z ktorých som čerpal najviac svojich príspevkov. Ako som sa už zmienil, storočné noviny som neprestal čítať a najzaujímavejšie príspevky si odkladám. Pravidelne sledujem aj blog SME a po včerajšej mizérii (10 všetkých článkov, z toho 2 vo výbere SME) som sa rozhodol blog SME trochu oživiť výberom bizarných príbehov zo storočných novín z marca až júna 1915. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  840
  •  | 
  • Páči sa:  2 083x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu