reklama

Ľadový chrám v Tatrách

Včera som sa bol pozrieť na ľadový chrám na Hrebienku vo Vysokých Tatrách. Vybral som si termín, v ktorom som predpokladal nízku návštevnosť a vyšlo mi to. Pred rokom som bol totiž na Hrebienku počas neoficiálnych majstrovstiev sveta v tvarovaní ľadových sôch a pre obrovský nával návštevníkov som sa do ľadového chrámu nedostal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Z domu od ukrajinských hraníc to mám do všetkých slovenských hôr okrem Vihorlatských vrchov ďaleko, tak si pri jednodennom výlete musím privstať. Z domu cestujem prvým autobusom k vlaku o 4:45 hod, domov sa vraciam posledným spojom po 19. hodine. Napríklad vo Vysokých Tatrách pri takomto výlete, ak cestujem do Smokovca, strávim v horách 4 hodiny (od 10:01 do 14:03), ale precestujem vyše 10 hodín. Keďže som ušetril za vlak, tak som si dovolil asi po štvrtýkrát v živote po vyše sto peších výstupoch na Hrebienok zaplatiť lanovku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po výstupe z lanovky som si to švihol krížom k ľadovému chrámu a na moje veľké prekvapenie som sa tam ocitol asi na dve minúty, kým došli spolucestujúci z lanovky, úplne sám. Ľadový chrám je naživo krásny, vlastné fotky ma však trochu sklamali. Zle sa fotí priesvitný biely ľad na priesvitnom bielom pozadí.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po nasýtení sa krásami ľadového chrámu som sa vytešoval krásou zimných Tatier.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vybral som sa po magistrále k Rainerovej chate.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Lomnický hrebeň bol nádherne nasvietený, radosť pozerať a fotiť.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

S postavením Betlehemu boli tohto roku problémy kvôli nedostatku snehu. To, čo už bolo medializované, potvrdil pán Petras aj do telefónu neznámemu. Nasnežilo iba dva dni pred Tromi kráľmi, tak zapojil do práce celú rodinu a pre nedostatok snehu prvýkrát použili dosky. Doposiaľ sa vždy Betlehem vysekával z nahromadenej haldy zmrznutého snehu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pani Petrasová mi dovolila pri čaji urobiť si zopár záberov z útulne, ktorá je zároveň maličkým múzeom nosičstva v Tatrách.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na Hrebienok som sa vrátil popri vodopádoch. Vodu teraz takmer vôbec nevidieť, ani nepočuť, potok aj s vodopádmi je zamrznutý a pokrytý snehom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  840
  •  | 
  • Páči sa:  2 083x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu