reklama

Zemplínska šírava zo sedla bicykla

V týchto upršaných a vetristých dňoch nemám odvahu vydať sa na dlhšiu túru, nedostatok pohybu si preto kompenzujem bicyklovaním. V prípade zhoršenia počasia sa viem na bicykli urýchlene vrátiť domov aj z väčšej vzdialenosti. Vo štvrtok som sa motal po zákutiach Zemplínskej šíravy a keďže som sa musel zrýchleným presunom vrátiť z polcesty, v sobotu zavčas rána som sa tam vrátil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vyštartoval som po siedmej ráno za úplného bezvetria a takmer bezoblačnej oblohy. Zopár mráčkov bolo iba nad Vihorlatom.

vihorlat
vihorlat 

Po prekročení okresnej hranice Sobrance - Michalovce za Remetským potokom je už z kopca pekný výhľad na Zemplínsku šíravu. Michalovce sa belejú vzadu vľavo vo vzdialenosti takmer 20 km. 

zs
zs 

Prešiel som cez Porubu pod Vihorlatom, Jovsu, Kusín, zastavil som sa až v Klokočove na známom pútnickom mieste gréckokatolíkov.

klokocov
klokocov 

Z cesty je vidieť klokočovské bazény.

bazeny
bazeny 

Z klokočovského autokempingu je pekný výhľad na vynovené šmýkačky v kalužskom stredisku Kamenec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 

A to je už stredisko Kamenec.

zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 

Vraciam sa na hlavnú cestu a presúvam sa do strediska Kaluža. Aj tu sú podobné bazény, ako v Klokočove.

bazeny
bazeny 

Finišujú práce na novom thermalparku, ktorý by mali otvoriť už na budúci mesiac.

zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 

Ďalšiu zastávku som si urobil v kalužskom stredisku Medvedia hora.

zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 

Z Medvedej hory som sa presunul do strediska Hôrka, patriacej obci Vinné. Za starých čias to bolo najnavštevovanejšie stredisko Zemplínskej šíravy.

zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 

Na Hôrke som našiel v nepokosenej burine pekné vlčie maky, ktorých sa tohto roku u nás vyskytuje podozrivo málo.

zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 
zs
zs 

Obloha sa náhle zatiahla a môj inštinkt mi povedal, že mám utekať domov, kade ľahšie. Sadol som na bicykel a upaľoval tých 20 kilometrov domov bez zastávky. Dobre som urobil, pred rodnou dedinou ma dostihol dážď. 

Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  837
  •  | 
  • Páči sa:  2 060x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu