reklama

Dedkove potešenia

Pred desiatimi rokmi som sa ešte na oslovenie dedko hneval, aj keď som už mal 12-ročného vnuka. Za posledných 10 rokov mi pribudlo toľko zdravotných problémov, že som musel pripustiť, že tým dedkom som. Svojimi zdravotnými problémami nikoho zaťažovať nechcem, radšej poukážem na to, čo ma dokáže na staré kolená ešte potešiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

O mojich turistických a cykloturistických aktivitách svojich priaznivcov na blogu Sme pravidelne informujem. Okrem skromných priaznivých ohlasov v diskusii pod blogmi ma vedia potešiť maily od neznámych ľudí takmer po každom článku na blogu.

Prelom v mojich kontaktoch s čitateľmi spôsobila dvojica článkov o pátraní po predkoch, ktoré som uverejnil na blogu takmer presne pred rokom. Keďže v januári 2013 boli moje turistické aktivity, o ktorých píšem najradšej, obmedzené zdravotným stavom, manželkou a zdravým rozumom takmer na nulu, musel som vytiahnuť z rukáva ďalší tromf. Bol ním môj veľký koníček - genealógia. Napísal som článok http://serbak.blog.sme.sk/c/318269/Patranie-po-predkoch.html, ktorý mal pre mňa prekvapujúco veľký ohlas. Denne som dostával množstvo mailov s prosbou o konkrétne rady pri pátraní po predkoch. Dva dni som odpovedal na maily a rozdával rady. Keď som to už nestíhal, rozhodol som sa napísať druhý - inštruktážny článok http://serbak.blog.sme.sk/c/319235/Patranie-po-predkoch-rady-zaciatocnikom.html. Je to môj suverénne najčítanejší článok na blogu, dnes už má čítanosť nad 32700 a aj po roku ma ešte sem-tam niekto v súvislosti s ním požiada o pomoc.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po zverejnení dvojice článkov o genealógii ma oslovilo aj viacero genealógov. Ich prostredníctvom som sa dostal k novým infomáciam a po desiatich rokoch sa mi podarilo prehĺbiť aj svoj vlastný rodostrom. Nové informácie som získal aj vďaka genealogickému fóru http://forum.geni.sk/index.php, na ktoré ma upozornil kolega bloger Jozef Kuric. Po desiatich rokoch stagnácie som sa vrátil k svojmu obľúbenému koníčku a za posledný rok som nezištne zostavil, alebo pomohol zostaviť desiatky rodostromov.

Predvčerom večer mi prišiel mail od neznámych ľudí z nášho okresu s prosbou o pomoc. Dlhodobo sa nevedeli dopátrať zápisu o sobáši pradedka s prababkou, hoci pátrali okrem internetu aj na farách, matrikách a archívoch. Pozrel som sa na Familysearch a vďaka poznaniu matrík zo širokého okolia, praxi a intuícii som hľadaný sobáš za 15 minút našiel. Hneď som mladým ľuďom poslal link so zápisom o sobáši. Včera večer ma manželka vyhnala od televíznych novín k bránke, že tam mám návštevu. Na moje veľké prekvapenie tam stála dvojica z 10 km vzdialenej obce, ktorá sa mi prišla osobne poďakovať aj s fľašou starej mysliveckej. Odmeny za takéto služby nikdy nevyžadujem, aj teraz som sa vzpieral, že za 15 minút roboty, ktorá mi je koníčkom, si fľašu nezaslúžim. Keďže mi ju nanútili, hneď som zapol počítač a našiel som im ďalšie informácie o predkoch. Aj takéto drobnosti vedia starého človeka potešiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tejto noci som spal v kuse bez prerušenia štyri a pol hodiny, tak dobre som sa už dávno nevyspal. Ráno som sa dobre naladený rozhodol napísať tento článok. Keďže ako dlhoročný čitateľ blogov viem, že články nemajú byť prípiš dlhé, o ďalších dedkových potešeniach napíšem možno niekedy nabudúce.

Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  840
  •  | 
  • Páči sa:  2 083x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu