reklama

Malý Rozsutec a Jánošíkove diery

Ocitnúť sa v Terchovej a nevybehnúť si na nejaký malofatranský kopec, to by som považoval za hriech. Mojim prvoradým turistickým cieľom počas tohtoročných Jánošíkovych dní bol Malý Rozsutec, na ktorý som minulý rok nestihol vyliezť. Keďže som vlani z Veľkého Rozsutca schádzal dolu Hornými dierami, teraz som si to namieril opačne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Zo Štefanovej som vyrazil smerom na Podžiar krátko po siedmej ráno. Z autobusu sa okrem mňa vydal rovnakým smerom iba jeden manželský pár, za chvíľu som ich však stratil z dohľadu. Pri výstupe Hornými dierami som stretol iba dve skupinky turistov, nebol tam nátresk, ako vlani napoludnie, keď som navyše išiel akoby v protismere.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pod Tesnou rizňou ma predbehli traja turisti z Olomouca.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Do sedla Medzirozsutce som išiel s Olomoučanmi spolu, tam sme sa rozlúčili. Oni išli doprava na hrebeňovku až do Snilovského sedla a ja doľava na Malý Rozsutec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tu je pohľad zo sedla Zákres na vzdialenejší Veľký a na bližší Malý Rozsutec.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

A tu je už krátky, ale strmý výstup na Malý Rozsutec.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na vrchole Malého Rozsutca som stál prvýkrát, tak som si urobil vrcholové foto s Veľkým Rozsutcom v pozadí.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na vrchole som sa zdržal polhodinu, za ten čas vystúpilo od Medzirozsutcov aj od hotela Diery z Terchovej po jednej skupinke turistov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohľad na Veľký Rozsutec, hrebeň Malej Fatry a ďalšie pohľady na všetky strany.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zostúpil som cez Podrozsutec k hotelu Diery, po tomto chodníku som išiel prvý a posledný raz. Oproti atraktívnemu chodníku cez Jánošíkove diery tento je nezaujímavý, pocitovo nekonečne dlhý a zle schodný. Prvých 200 metrov zostupu je nepríjemná sutina, potom sa ide cez les s minimom vyhliadok a často po blate. Pekná vyhliadka je akurát z Podrozsutca a v dolnej časti chodníka pri prechode cez lúku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na pravé poludnie som už sedel pri pive v Terchovej, čakali ma už len 2 kilometre od hotela Diery k penzionu. Počasie vydržalo, túra sa vydarila, splnil som si ďalší turistický sen. Popoludní a večer si môžem s dobrým pocitom a manželkou užívať ďalší z Jánošíkovych dní.

Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  838
  •  | 
  • Páči sa:  2 064x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu