reklama

Predné Solisko

Najprístupnejším štítom vo Vysokých Tatrách je Predné Solisko. Zo Štrbského plesa naňho vystúpite za dve a pol hodiny a ak sa k Chate pod Soliskom vyveziete lanovkou, tak ste na vrchole za hodinu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Ja som si na Solisko vyšľapol v piatok v rámci tohtoročnej vlakovej turistiky. Opäť som si zakúpil sieťový mesačný seniorsky lístok Železničnej spoločnosti Slovensko, tentoraz za 25 euro (minulý rok za 18). Od príchodu zubačky na Štrbské pleso po jej odchod (aby som sa dostal do večera domov), som mal k dispozícii iba štyri hodiny, tak som sa nezdržiaval fotením a rýchlo som vyšľapal až k Chate pod Soliskom. Kým po chatu som nestretal takmer nikoho, od chaty po Predné Solisko bola premávka ako na korze. Vďaka lanovke sa na Solisko dostanú aj rodiny s malými deťmi, či rekreační turisti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pri výstupe na Predné Solisko od chaty na vrchol nevidieť, podobne ako pri výstupe na iné štíty vystupujete akoby na zdanlivý vrchol a po jeho zdolaní sa pred vami objaví ďalší vrchol.

Obrázok blogu

Pohľad vpravo do Mlynickej doliny ...

Obrázok blogu

... a vľavo do Furkotskej doliny.

Obrázok blogu

Pred nami je ďalší zdanlivý vrchol ...

Obrázok blogu
Obrázok blogu

... a pohľad z neho na hrebeň Bášt ...

Obrázok blogu

... a do Mlynickej doliny.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Viditeľnosť sa v Tatrách stále mení, oblaky akoby plávali. Spätný pohľad na Štrbské pleso.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Blížime sa k vrcholu Predného Soliska.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohľad z vrcholu do Mlynickej doliny.

Obrázok blogu

Priamo pod Predným Soliskom v Mlynickej doline je vodopád Skok a nad ním Pleso nad Skokom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Priblížil som detail vodopádu Skok.

Obrázok blogu

Pohľad z vrcholu do Furkotskej doliny s Vyšným Furkotským plesom uprostred.

Obrázok blogu

Pohľad z Predného Soliska (2093 m n.m.) na Štrbské Solisko (2301 m n.m.)

Obrázok blogu

Pár desiatok metrov za oficiálnym vrcholom Predného Soliska je o pár metrov vyšší vrchol.

Obrázok blogu

Po vylezení naň ma požiadala mladá dvojica, aby som ich odfotil, ...

Obrázok blogu
Obrázok blogu

... na oplátku odfotili aj oni mňa.

Obrázok blogu

Nasledoval rýchly návrat na Štrbské pleso (v pozadí) k zubačke, fotením som sa už nezdržiaval.

Obrázok blogu
Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  838
  •  | 
  • Páči sa:  2 065x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu