reklama

Víkend v Malej Fatre

Do Krivánskej Malej Fatry som sa chystal už dlhšie, zabezpečiť nocľah pre jednu osobu je však problém. Dohodol som sa s prevadzkárom Chaty na Grúni na dvoch nociach s polpenziou v najbližšom voľnom termíne. Ten bol 15. júla, tak som mal týždeň na prípravu. Vytýčil som si maximalistický plán, v piatok prejsť Janošíkové diery, v sobotu vyliezť na Veľký Rozsutec a v nedeľu prejsť cez Snilovské sedlo popri chate pod Chlebom, Mojžišových prameňoch k Šútovskému vdopádu a potom sa už pohodlnou cestičkou dostať k vlaku do Šútova. Prečítal som si všetko o Kriváňskej Malej Fatre a mal som pripravené náhradné trasy. Keď som v Žiline v piatok pred dvanástou vystúpil z vlaku, začalo pršať. A keď som si v poludňajšom autobuse do Terchovej s naplno pracujúcimi stieračmi vypočul, aký lejak tu bol v noci, nemal som z toho najlepší pocit.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Keď som vystúpil z autobusu v Štefanovej o 13. hodine, už len poprchalo, Rezko som vykročil smerom cez Podžiar k Novým a Dolným dieram. Už chodník k Podžiaru bol poriadne rozbahnený, na prvej polovičke Nových dier, kde chodník vedie lesom so strmými zrazmi, to riadne šmýkalo. Vedľa chodníka sú vľavo dve výhliadkové plošiny na protiľahlé skaly, ktoré aj tak pre opar veľmi nebolo vidieť. Po zlezení k potoku, jeho tiesňavam, lavičkám a rebríkom sa mi išlo lepšie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po návrate k bufetu Podžiar už iba mrholilo, tak som sa rozhodol absolvovať aj Horné diery, ktoré boli súčasťou môjho plánu na ďalší deň spolu s výstupom na Veľký Rozsutec. Rozsutec som sa už rozhodol na druhý deň pre rozmočený terén vzdať a urobiť si náhradnú túru podľa počasia. Vykročil som k Horným dieram, po pár metroch sa však spustil silný lejak, sotva som si stačil prehodiť cez seba aj batožinu nepremokavé pončo. Keď po pár minútach dážď neustával, otočil som sa a vydal najprv po rozbahnenom chodníku do Štefanovej a potom po strmej rozbahnenej lesnej ceste na horskú chatu Na grúni. Takmer štyristometrové prevýšenie po šmykľavej zablatenej ceste s plným batohom a v nepriedyšnom ponču mi dalo riadne zabrať. Hodinový výstup som síce zvládol v norme, ale bol som prepotený do poslednej nitky. Keď som konečne vyšiel z lesa na Grúň, v tom momente prestalo pršať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ubytoval som sa, osprchoval, prezliekol, prepral po kolená zablatené nohovice, poumýval a dal vysušiť wibramy. Pred večerou som si vyšiel obzrieť a pofotiť okolie, dokonca sa už ukázalo aj slniečko.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chata má perfektnú polohu na Grúni (989 m n. m.), ktorý rozdeľuje Vrátnu dolinu na Starú a Novú dolinu. Je prístupná po štyroch turistických chodníkoch, najstrmejší a najmenej frekventovaný z nich je z Poludňového grúňa na hlavnom hrebeni.

Obrázok blogu

Chata je najľahšie dostupná z parkoviska pri stanici lanovky Vrátna-výťah (45 minút).

Obrázok blogu

Okrem druhého najpoužívanejšieho chodníka zo Štefanovej, po ktorom som vystúpil aj ja, je tu ešte štvrtý a najdlhší chodník zo Starého dvora (1:15 hod.).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Na chate sa práve končil týždenný pobyt skupiny českých detí s rodičmi, pre deti je tu pekné detské ihrisko.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Keď sa začalo stmievať, tak som zaliezol do postele, s ubytovaním (8,50 eura za noc) a stravou (polpenzia 7,50 eura) som bol maximálne spokojný.

Obrázok blogu

O sobotňajšej hrebeňovke z Veľkého Kriváňa pod Veľý Rozsutec a nedeľňajšom zostupe zo Snilovského sedla cez Mojžišové pramene a Šútovský vodopád k vlaku do Šútova Vás poinformujem v ďalších fotoreportážach.

Ján Serbák

Ján Serbák

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  838
  •  | 
  • Páči sa:  2 063x

Dôchodca s pestrou škálou záujmov. Zoznam autorových rubrík:  GenealógiaTuristikaCykloturistikaCestovanieFotoreportážeSúkromnéNezaradenéAko to vidím jaStoročné novinyŠariština

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu